ثبت نام

در موتور پرسش و پاسخ ویکی اَسک عضو شوید. سوال بپرسید و به سؤالات افراد مختلف پاسخ دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

ورود

به موتور پرسش و پاسخ ویکی اَسک وارد شوید. سوال بپرسید و به سؤالات افراد مختلف پاسخ دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

فراموشی رمز عبور

رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

شما باید وارد شوید تا بتوانید سوال خود را مطرح کنید.

شما باید ابتدا برای ایجاد پست وارد شوید

ویکی مبتدی

چه غذاهایی استخوان‌های بچه را قوی و محکم میکنند?

  • 2

ساخته شدن استخوان‌های قوی‌تر در زمان کودکی شروع میشود و در تمام طول زندگی ادامه می‌یابد. بهترین زمان برای شروع داشتن استخوان بندی قوی و محکم زمان کودکی است و این مهم به عهده والدین است، چه پیشنهادهایی دارید؟؟

 

اشتراک گذاری
  1. متخصصین تغذیه برای این مهم گران مایه؛ یعنی قوی و محکم شدن استخوان‌های کودک پیشنهاد‌هایی دارند:

    • همیشه و همیشه در تمامی سنین به خصوص دوران کودکی باید غذاهای سرشار از كلسیم مصرف کرد زیرا مهمترین منبع رشد استخوان‌ها است. از مهمترین آنها باید به شیر، ماست، پنیر، و در درجات بعدی بادام، انجیر، بروكلی و سویا اشاه کنیم.
    • و اما ویتامین دی که عامل مهم ساخته شدن استخوان است. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یکی از بهترین رو طبیعی‌ترین راههای ساخته شدن ویتامین در بدن است. مصرف تخم مرغ و ماهی هم از راه‌های دیگریست که باید بدان اشاره کرد.. اگر سطح ویتامین دی بدن كودك شما با وجود این عوامل همچنان پایین است باید از مكمل‌های حاوی این ویتامین استفاده كنید
    • یکی دیگر از پیشنهادات گران، دادن غذاهای سرشار از منیزیم به كودكتان است. باقلا، اسفناج، بادام زمینی، بادام، لوبیا، آووكادو و نانی كه با غلات سبوس دار تهیه شده بهترین منابع منیزیم هستند
    • برای جذب ویتامین كا از لوبیا و نخود و سبزیجات استفاده كنید
    • 2

ارسال یک پاسخ